๏̯͡๏

what's up fellow kids

Anonymous: You are my favey fave and a fantastic person and I'm so lucky to follow you and also know you personally and rghhhh you are like a lovely older sister with amazing doll skills and art skills and you're so funny and open and honest and down to earth about your mental stuff and it really inspires me with my own stuff :) I lub youuuu.

;_; awwwwwww i think i know who this is and i love you too xoxoxo no but really this is really really lovely thank you im gonna cry

6 days ago with 0 notes

Anonymous: I love how into dolls you've gotten. I dunno why, it just makes me happy to see it make you happy.

thank you, this is so kind! particularly kind bc i always feel like it’s a hobby for a 5 year old 

1 week ago with 1 note

Anonymous: Tbh I love your sense of humor and personal anecdotes. You rock 💕

thank youuuu ahh :)

1 week ago with 0 notes

Anonymous: Youre really cute and brave and your art is super cool. Oh gosh im the most sappy anon

aww thank u so much 

1 week ago with 1 note

Anonymous: all of them!!!

yeeeeeeeeeeeeeeah

Read More

1 week ago with 0 notes

hello B)

1 week ago with 0 notes

sup

1 week ago with 0 notes

Anonymous: how long have you ben singing/playing the piano for?

well i am not particularly proficient at either? i sing in the shower all the time and have done since i was a child but that’s the extent of my ~singing~ it’s not like a Thing it’s just nice to cover songs idk lol

piano on and off since I was about 6 but mostly self-taught apart from a couple of pre-GCSE years and i usually don’t bother with sheet music and often transcribe guitar chords into piano music bc it’s quicker (im slow at reading music)

1 week ago with 0 notes

Anonymous: new age lolita princess sipping tea on the lap of a rich man.

god bless you

2 weeks ago with 2 notes

sacredpoetics: Hi! So I think I want to start trying to get into reprinting dolls. I don't really want to sell them or anything, mostly just for my own collections. Are there any blogs that you like that also repaint dolls or have any good tips? I have some pretty solid painting skills so I'm not worried so much about that but...your dolls are just so pretty and I was wondering if you had tips or something?? I don't know. You're insanely awesome, have a good day :3

thanks first of all :D

I am fairly new to the whole repainting thing, as a warning - I’ve only been doing it for about 7-8 months and I think as with anything artistic you are always learning so I do not consider myself to be like, any kind of authority on the matter, and the following stuff is basically just what works for me. Also this is only for like cheap ish vinyl dolls (i.e. the soft plastic of barbie heads etc). You need to be a lot more careful with resin dolls

1. You need a bit of an arsenal in order to do it. Have bolded key things bc this is gonna get long and convoluted. You can get by with acrylic paints only, esp. if you’re not looking to sell or anything like that, but it’s very difficult to get blusher looking good in paint form imo - you’d be better off doing it with watercolour pencils (very smudgable and actually great for contouring the face which I am experimenting with atm) or chalk pastels, which I scribble on something (often my wall, much to my mum’s sorrow), and pick up the chalk dust with cotton wool, and gently put it on the face (gently!!). To get factory paint off dolls you need something like nail varnish remover, but be careful because acetone can be super corrosive on plastics. I haven’t had any trouble with it on doll faces but I dripped some on a monster high body, which are made of shiny, hard plastic, and it fucked it up royally - kind of melted it. Which sucked. So remember you’re working with chemicals. (As an aside, b/c of the acetone, I had bright red fingertips due to chemical irritation for a night and I was so freaked out, I thought I was dying until boyfriend pointed out it was probably chemical related :x) You also will need some kind of sealant because paints (pastels especially) come off really easily. You might be okay without it though, esp if it’s just standing on a shelf or whatevs, but my repaint lyf has improved massively since finally getting my hands on some Mr Super Clear (it’s rarer than heroin in the UK I swear to god). The standard for doll repainting is Mr Super Clear Flat (Flat = matte) and it is FANTASTIC but also extremely toxic so I only spray it outside and don’t breathe in while I’m doing it and should probably have some sort of mask but I live on the fuckin edge. I usually spray MSC before starting the repaint as well because it gives anything non-painty (pencils/pastels) more grip on the vinyl; for me, I could literally never get pencils to make any kind of mark on the dolls until I started using MSC.  Finally, and this is only an aesthetics thing but personally I love it, you can get some sort of gloss varnish for the eyes and lips. I use Liquitex and it’s great, and I really love how alive dolls look w/ glossy eyes

ETA: my goal is to get an airbrush at some point b/c have seen some fantastic work with them but I think you can do the same basic stuff by hand, just with more difficult lol. but basically in terms of supplies the sky is the limit. I own a several full sets of acrylics (windsor & newton, about $20 each which is basically the shitty quality stuff), high-quality watercolour pencils (faber castell I think or albrecht durer) and high-quality pastels, b/c I only have a few b/c I generally only use them for blush so I just have a few pinks and reds and browns.

People talk a lot about artist quality paints blah blah but I think basically fuck that and use whatever you can afford - if you have the skills then it’s not gonna look terrible regardless of paint quality. Obviously a more expensive paint will have a nicer texture or whatevs but I don’t think the paint calibre is as important as how you use it. motion of the ocean, not the size of the boat innit

2. TINY BRUSHES! The tinier the better for things like doll eyelashes! Brushes tend to get bent out of shape without you noticing (at least they do for me) and whenever I buy a new brush I immediately notice the difference in ease and quality of repaints. This has reminded me to buy a new brush. For serious most of my repaints suffer because of brush size more than anything else (and lack of refinement but I’m trying to work on that lol)

3. Monster High dolls are great for beginners because their face sculpts are very angular and very defined; the eyes are indented a little and you don’t really have to worry about making things even. This blog is super cool and shows what their heads are like without their makeup. The cool thing about them as well is that each doll has a different face sculpt which is rare. They’re also bigger than barbie heads. If you want to practice, before buying a full doll then if you just ebay search 1:6 doll head there are loads. Licca-chan heads are often under $5 each, sometimes for 2 or 3, and they’re pretty fun to paint and have tons of personality imo. I mostly repaint monster high + ever after high atm with the occasional licca-chan and obitsu, but monster high offers a lot of scope imo

4. I was kind of wigged out at first as to how different painting a doll is to painting on a 2D surface, and I thought it would be really easy b/c I come from a background of portraiture (lord that sounds up my own butt) but it’s v different and my first repaint was kinda shitty. But you realise really fast what works for you and what doesn’t, so yeah. It’s SUCH a fun hobby for me, I really love taking off the boring factory paint and turning each doll into something original and new, and I’m really excited to continue improving. It’s really fun to line up your dolls and see your progress as well, although I cant do this anymore bc I tend to wipe the older ones and repaint them. That’s another cool thing - if something’s awful you can just wipe it and start over. I have a few dolls that have had 3 or 4 faces and they’re none the worse for it.

This got CRAZY long and idk if I even said anything that useful lmao :(

ETA 2: I know some other very basic stuff about customisation (e.g. how to curl hair or straighten it or dye it) so if you have any more qs hit me up - can’t promise anything but yeah. my end goal is to move into full doll customs like outfits, new hair, all that stuff. my end-end goal is to just make my own dolls

1 month ago with 12 notes